NHL ukázala, jaký je kolos. Další metou je Evropa: Váš trh je klíčový
Národní hokejová liga (NHL), která už desítky let dominuje ledovým plochám Severní Ameriky, nyní vrhá svůj zrak dál – na Evropu. S rostoucím počtem evropských hráčů, kteří každoročně zamíří za velkou louži, a s obrovským komerčním potenciálem, který Evropa nabízí, je jasné, že NHL chce svou pozici na starém kontinentu nejen upevnit, ale i výrazně rozšířit.
Proč právě teď?
NHL si všimla vzrůstající popularity ledního hokeje v Evropě a rovněž toho, že evropskí fanoušci jsou stále více ochotní sledovat zápasy, které se hrají v jiných časových pásmech. Díky rozvoji technologií a lepší dostupnosti přenosů se zámořské zápasy stávají pro Evropany snadno dostupnými.
Navíc, počet evropských hráčů v NHL neustále roste. Hráči jako Leon Draisaitl z Německa, Aleksander Barkov z Finska, nebo Jakub Voráček z České republiky, jsou idoly pro mladé sportovce ve svých domovských zemích. Tyto hvězdy slouží jako most, který přibližuje NHL evropským fanouškům.
Jaké jsou plány NHL v Evropě?
NHL již několikrát pořádala zápasy v Evropě, známé jako NHL Global Series, kde týmy z NHL hrají pravidelné sezónní zápasy přímo na evropském kontinentě. Tyto zápasy bývají velmi populární a vstupenky se obvykle prodají během několika minut. V roce 2023 se série vrátila po pandemické pauze a zahrnovala zápasy ve Švýcarsku a v České republice, které byly obrovským úspěchem.
Dalším krokem je pravděpodobně rozšíření marketingových a mediálních práv. NHL chce, aby její zápasy byly v Evropě snadněji dostupné a vysílané ve vhodnějších časech. Dále se spekuluje o možnosti založení tréninkových center nebo akademií pod záštitou NHL, které by pomohly rozvíjet mladé talenty přímo v Evropě.
Jaký to má vliv na evropský hokej?
Přítomnost NHL v Evropě může být dvousečná zbraň. Na jednu stranu přináší vzrušení, větší zájem o hokej a motivaci pro mladé hráče. Na druhou stranu existuje obava, že silná přítomnost NHL by mohla oslabit domácí ligy, odsunout lokální talenty do zámoří a snížit kvalitu a konkurenceschopnost evropských soutěží.
Co to znamená pro fanoušky?
Pro evropské fanoušky to znamená více příležitostí vidět své oblíbené týmy a hráče naživo, aniž by museli cestovat do Severní Ameriky. S přibývajícími aktivitami a událostmi, které NHL plánuje v Evropě, se zvyšuje i možnost interakce a zapojení do různých fanouškovských aktivit.
NHL si je vědoma, že Evropa je klíčovým trhem pro její globální expanzi. Jak bude tato strategie pokračovat, zůstává otázkou, ale jedno je jisté: hokejová mapa světa se může brzy dočkat nových obrysů.